2012. február 6., hétfő

Divatbolondok

A spanyolok szeretik a divatot. Nyilván nem csak ezért rendezik meg minden évben a Cibeles Fashion Weeket (mindig februárban, de már az őszi-téli kollekciót mutatják be), de a divatszeretetük abból is kitűnik, hogy február elején már ott a tavaszi kollekció az üzletekben. Majd jön a nyári őszi és téli is, mindig 1-2 hónappal a tényleges évszak előtt, hogy legyen időnk rákészülni.
Én naív, azt hittem, hogy (a tavalyi tapasztalat alapján) január végén még csak rebaja (kiárusítás) van, erre a hétvégén szembe találtam magam a tavaszi kollekcióval minden egyes ruhaüzletben. Úgyhogy akkor jöjjön egy kis előzetes!
Szabások: a legfontosabb: rövidülnek a pulóverek, pólók hosszai, sajnos a legtöbb esetben éppen hogy csak derékig érnek, és sok "haspólót" is láttam (ezek anno a 80-as évek végén voltak divatban, derék fölött véget erő pólók, pulcsik, kizárólag lapos hasúaknak állnak jól!) Úgyhogy a magam részéről már előre meg vagyok ijedve...
A jó hír viszont az, hogy a pólók legtöbbje franciaujjas, ez azt jelenti, hogz kb. könyékig ér. Hála legyen Kate Middleton-nak (akarom mondnai Katalin hercegnőnek) aki ismét divatba hozta, úgyhogy végre nem ezt a szerencsétlen se nem rövid- se nem ujjatlan pólókat lehet majd csak kapni!
A blézerek, szoknyák szabásvonal pedig a tweed kosztümöket idézi, nekem nem mindegyik tetszett, szerintem feleslegesen hangsúlyozzák a vállakat, illetve 70A mellméret fölött optikailag nagyítja a felsőtestet.
Anyagok: az anyagok sokfélék, sajnos nagyon jönnek a selyem, viszkóz és neylon blúzok, és felsők, ember nem tudja, ki fogja ezeket viselni +25 fokban, amikor kb. 10 perc alatt leizzad majd a viselőjük...na, de megltájuk, remélem jön a pamut kollekció is.
Színek: eddig két vonulatot láttam: pasztell zöld, pasztell barack, pasztellkék, illetve az erősebb színek: erős fűzöld, terrakotta, és mélykék. természetesen a bézs, valamint a fekete-fehér, örörk divat.
ha megvan a tavalyi ballonkabátunk vagy tavaszi kabátunk, az idén is divatos lesz, gyakorlatilag talán, ha vna újdonság az a deréköv, bár a tavalyiak jó része is öves volt, de a military fazon divatban marad, egy- vagy kétsoros gombolással.
Cipők: ne dobjuk ki a tavaly beszerzett fatalpú szandált, a klumpákat se, mert idén tavasszal is divatban lesznek!
Szóval ezek az előzetes irányzatok, ahogy látom az újdonságokat, megírom.
UPDATE:
Tegnap benéztem a H&M-be ott találtam kifejezetten az én alkatomnak való nagyon szép és lezser blúzokat, de itt még midnig a tengerészternd a kollekció egyik része. De nagyon tetszettek! A Primarkba is benéztem, és sosem gondoltam volna magamról, hoyg ilyet leírok, de nagyon tetszett a kollekció, gyakorlatilag ugyanazok a darabok, mint a blancoban vagy a bershkában, de fele annyi áron- mindeképpen rdemes ide bejönni olyan darabokért, amik valószínűleg csak egy szezonra szólnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése