2013. április 14., vasárnap

Az új állásom története

Irtam az egyik előző postomban, hogy sikerült állást találnom.
Nem volt olyna bonyolult, gondoltam, hogy sokáig itt nem leszek munka nélkül, de ekkora változásra nem számitottam.
Igazából a szokásos keresések alapján folytattam az álláskeresést, de mégis az volt az érzésem, hogy nem tudok kitörni az 1400 - 1500 körüli havi kereseti átlagból, ami pont annyira elég, hogy megéljünk ketten, de félretenni már nem tudtunk.
Annyi extrát tettem bele a keresésembe, hogy a Linkedin-t aktivabban használtam, illetve az Infojobson van egy új Directivos funkció, ahol vezető állásokat tesznek közzé, és ezekre jelentkeztem első körben. A mostani állásomat azonban úgy találtam, hogy rákerestem a guglin a telecom cégekre. Úgy godnoltam, hogy 3 év telcom cégeknél eltöltött idő után talán ez a szektor tud valamit nyújtani nekem, ráadásul, outsourcing ugye az outsourcing, de telecom speciallizációval az outsourcing elhagyásával is lehet esélyem továbbfejlődni. Magyarul: ha telecom cégnél vagy, akkor talán hosszabb távra tervezhetsz, mintha egy call centerben dolgozol azzal a mindennapi kockázattal, hoyg holnaptól egy távol keleti kollegád fogja végezni a Te eddigi feladatodat.
Igazából amikor a mostani cégemhez jelentkeztem nem fogtam fel, hogy nem Madridban vannak. Közben egy mallorcai szolgáltató központból is kerestek, és hirtelen azt éreztem, hogy kicsit rugalmasabbnak kell lennem.
A mallorcaiak azóta is ülnek a következő körön, én közben már a sirályok rikácsolását hallgatom...ugyanis a másik cég, ahová csak elküldtem a CV-met, először egy mailt küldtek egy teszttel (amolyan pszicho-teszt), aminek visszaküldése után kaptam egy mailt egy bizonyos Marceltől, hogy akkor ezen vagy ezen a napon lenne egy skype interjúnk.
A jeles napra felkészültem, Jani és Axel segitségével leteszteltük a kamerát és megvolt  a skype interjú is. A poziról annyit tudtam, hogy egy ú.n. Customer Support Manager, egy ügyfélszolgálati vezető szerüség. A cég holland, és telecom szolgáltatások hátterét biztositják, tehát nem a készülékek felhasználóival lennék kapcoslatban, hanem a telecom szolgáltatókkal. Van egy kis csapat is kb 8 fő, őket is irányitgatni kellene.
Az interjú nagyon tetszett, de valahogy még mindig nem tudtam felfogni, hogy ez azzal járhat, hogy költözünk. Pénzről akkor szó sem esett és igazából a kiválasztási folyamat egyetlen alkalmával sem. Pár nappal később megtaláltam az Infojobson is a pozit hirdetve, és látva a feltételeket leesett az állam. Ezért az állásért már megérné elköltözni.
A skype interjú végén abban maradtunk, hogy ha minden jól megy akkor a következő kör már az ő irodájukban lesz, természetesen fizetik az útiköltségemet.
Emlékszem hogy március 18-án hivtak újra, ez azért maradt meg bennem ennyire, mert 18-a Madridban ünnep, tehát csak Madridon kivülről hivhattak.
Az AVE-s utazáról már irtam az előző postban. Nagy élmény volt. Az egészet úgy fogtam fel, hogy legrosszabb esetben ezt is kipróbáltam és láttam  (hacsak egy pillanatra is) a tenert. Nagyon kedvesen fogadott mindenki. Elém jöttek, elvittek a céghez )30 km-re Gironától a tengerparton a falu neve Sant Feliu de Guixols). Maga az interjú 1 órán át tartott, én nagyon jól éreztem magam. Utána a HR-es srác még mielőtt kivitt volna a vonathoz körbevitt kcosival a falun, nagyon tetszett. Van minden, de mégis nyugos. Nekem való hely.
Két nappal később hivtak, hogy enyém az állás. Elküldtek egy 9 oldalas szerződést, külön a bonus feltéeleket illetve egyéb extrákról szóló dokumentumokat.
Április 8-án kellett kezdeni. A cég az első hetekben biztost apartmant, illetve fizetik a költözéssel kapcoslatban felmerülő költségeket. Leesett az állam. Sokat nem tétováztunk. Jani csak annyit mondott, hogy: van ott tenger? Mondtam: van. Akkor megyünk.
A legnehezebb az, hoyg Axeltól most messzebb leszek a heti egyszeri "Brother-day"-t azt hiszem csak havonta tudjuk majd megejteni, de most elhatároztam, hoyg neki is nézek a környéken vlaamit :)
A következő postban megrom milyen volt az ideérkezésem, és milyen a hely, ahol lakom.

5 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Brother-day akkor is lesz maximum nem személyesen,van Skype és este annyit beszélhetek amennyit akartok !!!

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok Roxi! :) Nagyob örülök, hogy ilyen jó állást sikerült találnod!

    VálaszTörlés
  4. Szia, nagyon jo olvasni amiket irsz!! es gratulalok az uj munkahoz! nekem a sorognom lakik Figueres-ben... szep környek! en amugy Nemeto-ban lakom egy Pepével (sevillai :) es ugyanolyan spanyolorszag rajongo lettem mint te! a legnagyobb vagyam valamikor ott elni... es ahogy teged olvaslak meg biztosabb vagyok benne hogy sikerulni is fog! eddig mindenhol sikerult, miert ne sikerulne ott is!
    ha valamikor sok idöm lesz elolvasom az egesz blogodat, addig is üdv. Franci

    VálaszTörlés