2015. július 3., péntek

Megint minden változik

Annyira, de annyira unom, hogy kétévente pálfordulatot vesz az életem..
Madridba 2011-ben költöztem, onnan 2013-ba a Costa Brvára, most meg Barcelona környékén kell nézelödnöm albérletet. A legroszabb a mostaniban az, hogy ha a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy alakultak, eszem agában sem lett volna elköltözni a kicsi, kényelmes, télen nyugis nyáron nyüzsis S´Agaróból.
Na de mi történt?
Most, így 3 hónap távlatából egy fokkal nyugodtabban tudok erröl írni, nem maga a tény viselt meg, hogy leépítettek a munkahelyemen, hanem az, hogy ezzel nyilvánvalóan röbidebb-hosszabb távon belekényszerítenek egy költözesbe plusz, hogy maga a leépítés mögött egyetlen épkézláb szakmai döntés nem volt. Leépítettek, mert nö vagyok, és mert véletlenül az én nevemet húzták ki egy listáról, enyyi. Semmilyen szakmai vagy egyéb indok nem állt a döntés hátterében, persze a cég, ahol dolgoztam nem az átgodnolt szakmaiságáról híres, hanem a hollandok haverok egymás között elvröl...na mindegy. Modnom, idö kell, míg ezt higgadtan tudom kezelni.
A dolog pozitívuma annyi, hogy legalább rendesen kifizettek, kaptam normális végkielégítést, meg minden...
Arról szemernyi kétségem nem volt, hogy hamar találok munkát, így is lett, március 31-ével közölték, hogy felmondanak nekem, június 25-én kezdtem az új heyemen, a közte lévö idóböl pedig 37 (!) napot szabadságon töltöttem, mivel ennyi szabim halmozódott fel. Ebböl is látszik mennyi idöt és energiát fecséreltem el a munkámra, ami modnjuk jó lecke a jövóre nézve, hogy ilyet eszembe se jusson még egyszer tenni, hacsak nem a saját vállalkozásomat építem majd.
Na, a felmondás után letöltöttem a szabimat, majd regisztrált munkanélküli lettem, de peresze már a 0. naptól intenzíven kerestem az állásokat. Sajnos nagyon hamar kiderül, hogy Gironában, illetve a Costa Bráván az idényturizmuson kívül gyakorlatilag 0 a lehetöségek száma, ezen nagyon meg sem lepödtem. A keresést kezdetektöl Barcelonára is fókuszáltam, és nagyon hamar elkezdett állásügyben csörögni a telefonom, gyakorlatilag heti 2 interjúm volt Barcelonában, de hívtak Gibraltárról is, ami szintén nem lett volna rossz, ha már költözni kell, Dél-Spanyolország is nagyon jó lett volna.
Az állásfronton  hamar kiesett a sallang, 2 befutó maradt, az egyik az a cég, ahol most dolgozom, a másik helyröl még várok egy visszajelzést, hogy milyen ajánlatot raknak le az asztalra.
Ahol most vagyok, az elsö naptól nagyon jól érzem magam: igazi multi, vállalati kultúrával, minden leszabályozva- ennek az elönyeivel és hátrányaival. Mindenki nagyon kedves, iszonyatos idöt fordítanak a betanulásra, illetve egy csomó szakmai tréninget is megcisnáltam, pl a 3, napon ITIL certificadot szereztem...az elözö helyem 2 év alatt egyetlen tréningre sem szánt idöt, sem energiát, sem semmit...na de akkor mi a baj a mostani helyemmel? Ez egy bombaiztos myugdíjasállás, fél kézzel levezénylem a munkát, mivel itt akkora volumenek vannak a folyamatok nagyon diverzifikáltak, ergo nincs meg az ¨end to end¨rálátás, és valljuk be szakmailag nem érzem akkora kihívásnak, viszont az is igaz, hogy látok elörelépési lehetöséget. A másik még függöben lévö állás szakmailag óriási kihívás lenne, egy 150 fös centerért lennék felelös-viszont nem tudom anyagilag megérné -e, illetve, hogy megint annyi idöt és energiát akarok-e valamibe beleölni...
Szóval itt tartok most. A munkahelyváltás kipipálva, a bonyodalom, hogy naponta járok be BCN-be kocsival, és muszáj lesz beköltözni BCN-hez közelebb, ezt szeptembertöl tervezem. Mindenképen tengerpart közelében szeretnék maradni ezért a Maresmei részt néztem ki vagyis a Matarotól Badalonáig terjedö tengerparti falvakat, remélem találok valami nekem valót.
Aztán meglátjuk- lehet 2 év múlva megint egy kicsit délebbre megyek :)

3 megjegyzés:

  1. Szia nem tudom milyen szakmai tapasztalatod van de a pepe jeans mindig keres embereket.(most epp cash managert de vannak meg mas allasok is) az iroda eszak nyugatabbra van bcn belvarosatol.en csak treningekre jarok oda londonbol ugyhogy nem tudom a kornyek nevet sajnos.ha gondolod at tudom kuldeni az allasok listajat. Udv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Elóször is köszönöm! Pár hónapja jelentkeztem hozzájuk, több pozit is hirdettek, de a mostani munkahelyem gyorsabb volt onnan még nem jelentkeztek. Azt hiszem Sant Cougatban vannak innen nem messze, ahol most dolgozom. De...közben a tesómat is leépítették a cégtöl, szóval ha egy multilingual (angol spanyol német francia) közgazdászra /logisztikusra
      /business prohect managerre szüksége van a Pepe Jeansnek akkor szívesen venném a listát, mert most a tesóm keres munkát ezerrel...és NAGYON KÖSZÖNÖM a segítséget! Üdv, Roxi

      Törlés